Bang & Olufsen (B&O)

Bang & Olufsen (B&O) یک شرکت دانمارکی لوازم الکترونیکی مصرفی پیشرفته است که محصولات صوتی،

تلویزیون و تلفن را طراحی و تولید می‌کند که در اصل اهل دانمارک است،

در سال 1925 توسط پیتر بنگ و اسوند اولوفسن، که رادیویی را برای کار با متناوب طراحی کردند،

تأسیس شد. جریان، محصولی مهم در زمانی که اکثر رادیوها هنوز با باتری کار می کردند.

 تاریخچه
تاریخ اولیه

کارخانه B&O در Struer 1938.

Bang Olufsen Beovision Televisions Avant & MX5000

تلفن Bang Olufsen Beocom 1401
پیتر بنگ (1900-1957)، پسر کامیلو بانگ، تاجر موفق دانمارکی، از سنین پایین علاقه زیادی به فناوری رادیو نشان داد. او پس از فارغ التحصیلی به عنوان مهندس در سال 1924، شش ماه را در یک کارخانه رادیو در ایالات متحده کار کرد. وقتی به دانمارک بازگشت، با دوستش اسوند اولوفسن (1897-1949) همکاری کرد، که والدینش اتاق زیر شیروانی خانه عمارت خود در استروئر در یوتلند را برای آزمایش در دسترس قرار دادند.

هنگامی که آنها به طور رسمی کسب و کار خود را در سال 1925 افتتاح کردند، بنگ بر روی فناوری تمرکز کرد در حالی که اولوفسن با تجارت سر و کار داشت. در دهه‌های 1930 و 1940 پیشرفت‌های موفقیت‌آمیزی وجود داشت، از جمله سیستم ضبط صدا برای صنعت فیلم، بلندگوهای روی سقف برای سیرک‌ها و وسایل نقلیه ارتش، و رادیو نمادین Beolit ​​39 که دارای کابینت باکلیت بود.

 

Beolit ​​39 از سال 1938، اولین رادیو B&O در Bakelite
با این حال، سال ها گذشت تا کسب و کار آنها به طور قابل توجهی سودآور شد.

این شرکت در اواخر جنگ جهانی دوم با شکست بزرگی روبرو شد، زمانی که کارخانه آن در Gimsing در Struer در شمال غربی یوتلند توسط خرابکاران طرفدار نازی به عنوان مجازاتی برای امتناع مدیریت از همکاری با آلمانی ها سوخت. بنگ و اولوفسن بدون ترس، کارخانه را بازسازی کردند و تا سال 1955 تیغ های برقی تولید کردند و سپس به توسعه طیف وسیعی از دستگاه های رادیویی، رادیوگرام و تلویزیون ادامه دادند، که بعداً تحت تأثیر یک طراح به نام Ib Fabiansen قرار گرفت که کار برای شرکت را آغاز کرد. در سال 1957.

در دهه 1990، B&O فروشگاه های اختصاصی خود را افتتاح کرد و مستقیماً به مشتریان می فروخت

اما از طریق خرده فروشان نمی فروخت، و تولید قطعات صوتی به نفع سیستم های صوتی نوع مینی متوقف شد، همانطور که قبلا برای B&O با قیمتی بالاتر فروخته می شد. از میانگین صنعت

تاریخ اخیر

به دلیل بحران اقتصادی سال 2008، شرکت با کاهش شدید فروش مواجه شد و زیان قابل توجهی را اعلام کرد. بین سال‌های 2008 و 2009، درآمد سالانه از 853 میلیون دلار به 528 میلیون دلار کاهش یافت و قیمت سهام آن از 52 دلار به 8.50 دلار کاهش یافت.

یک طرح بازسازی شامل 300 اخراج در دانمارک در 21 اکتبر 2008 و کنار گذاشتن توسعه تلفن های همراه جدید، پخش کننده های MP3 و سیستم های مستقل مانند DVD2 و HDR2 بود. در عوض، شرکت بر نقاط قوت سنتی خود متمرکز شد: محصولات صوتی و تصویری با کیفیت بالا و همچنین سیستم های صوتی برای صنعت خودرو.[6] B&O در سال 2010 به سودآوری بازگشت.

در ژانویه 2015، B&O فاش کرد که شرکت رویکردهای پیشنهادی رقبا را به دلیل هشدار سود صادر شده در پایان سال 2014 در نظر خواهد گرفت.

در مارس 2015، HP Inc. اعلام کرد که B&O شریک صوتی ممتاز جدید شرکت برای رایانه‌ها و سایر دستگاه‌هایش پس از تصاحب Beats توسط اپل خواهد شد.

در ماه مه 2015، هارمن اینترنشنال پایان خرید کسب و کار صوتی ماشین Bang & Olufsen را اعلام کرد.

در مارس 2017، Tymphany، یک ODM صوتی مستقر در هنگ کنگ و با عملیات تولیدی در Dongchen، اعلام کرد که عملیات مهندسی و تولیدی در جمهوری چک را از Bang & Olufsen خریداری کرده است.

 

در آگوست 2017، ال‌جی اعلام کرد که B&O شریک صوتی ممتاز جدید این شرکت برای دستگاه‌های تلفن همراهش خواهد بود.

در ژانویه 2020، Bang & Olufsen A/S سومین ضرر سه ماهه متوالی خود را گزارش کرد زیرا سازنده hi-fi دانمارکی با انباشت موجودی پس از اینکه مصرف کنندگان از خرید هدفون 500 دلاری خودداری کردند، با مشکل مواجه شد.

در سال 2023، Bang & Olufsen با وجود کاهش درآمد، حاشیه سود ناخالص و حاشیه سود EBIT بهبود یافته را برای سال 2023/24 ارائه کرد. درآمد گروه 2588 میلیون کرون کرون بود که 5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

WORDS ABOUT US

قدرت صدا

ما هنوز در حومه دانمارک مستقر هستیم، اما از خانه مزرعه فاصله زیادی گرفته ایم. دفتر مرکزی ما دارای یک تیم تحقیق و توسعه مشهور جهانی است که تحقیقات پیشرفته‌ای را در زمینه آکوستیک و ادراک انجام می‌دهند.

نسخه اصلی Think Different

همیشه در حال بهبود
شعار برند دهه 1960 ما، "ما متفاوت فکر می کنیم"، همچنان الهام بخش است - ما را در رویکردی برای طراحی که ریسک و آزمایش را در بر می گیرد، ریشه می دهد. این روح نوآوری باعث شده است که بسیاری از محصولات ما توسط موزه‌های هنر و طراحی برجسته، از جمله مجموعه دائمی MoMA تجلیل و جمع‌آوری شوند. اما اینها آثار موزه ای نیستند: ما دائما در تلاش برای بهبود هستیم.